tirsdag den 23. februar 2016

I'm fine-d!

Jeg er blevet syg. Jeg har snøftet, hostet og haft feber siden fredag – og timingen kunne ikke være dårligere. Min weekend var fuldt booket med kæresteaftaler og familiefødselsdag, og eftersom jeg har taget en smule "vinterferie" på jobbet (med fridage torsdag, fredag og mandag), har jeg haft travlt med at planlægge forud på arbejdet. Derfor tog jeg faktisk også på arbejde i går – der var vigtige møder, og jeg kunne ikke overskue sygedage lige før, jeg smuttede på ferie. Men jeg var jo syg, og mine kollegaer og min chef endte faktisk med at opfordre mig til at tage hjem. Jeg var ganske enkelt for ynkelig at se på i min snøftende, nysende og bakteriefyldte tilstand. 

I dag har jeg derfor været hjemme. Og jeg tror, jeg trængte til det. I hvert fald er jeg nu lidt ovenpå igen (omend nok ikke pr. definition helt rask), og satser på at komme på arbejde i morgen. For at kunne holde ferie med god samvittighed og en tilrettelagt kalender.

Ud over at snøfte og nyse, har jeg på det seneste


... Tændt lyskæden over min seng og kravlet under dynen. Jeg har sovet så meget de seneste par dage. I lørdags blev en uskyldig middagslur forvandlet til 5 timers uafbrudt søvn. I går kom jeg hjem fra København klokken 16 og gik direkte i seng, for at stå op to timer senere, være vågen i tre timer og gå i seng igen. I dag sov jeg til klokken elleve. Jeg må have haft brug for det.


... Droppet at koncentrere mig om Charles Dickens og i stedet læst 150 sider af en absolut intetsigende roman om bogsælgere og knuste hjerter. Faktisk er det en meget sød bog. Men også lidt irriterende. Det er bare det eneste, jeg kan overskue lige nu, rent koncentrationsmæssigt. 


... Og bingewatchet 'The O.C.' på Netflix. Jeg har set serien før, men nu har jeg genopdaget den. Og slugt hele første sæson på mindre end en halv uge. Ups. 


... Spist en herlig christianshavnerkage, som Nico havde købt med hjem fra Lagkagehuset, da han kom hjem fra arbejde i dag. Det var ret sødt gjort – kage er kuren mod alt ondt, er det ikke? 


... Og drukket massevis af varm kakao. Vi har lige tanket op i vores lager af kakaokapsler til Dolce Gusto-maskinen. Timingen kunne ikke være bedre. 
 
... Købt fem bundt påskeliljer og placeret dem overalt i lejligheden. Gul er sådan en opmuntrende farve, og jeg glæder mig, til de små blomsterknopper springer ud. 


... Moret mig ualmindeligt meget over den kære Monica i det her klip. Og relateret en smule til hendes kvaler, ahem. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar