tirsdag den 5. juli 2016

Noget om skuldertasker

Jeg elsker tasker, og jeg har altid haft mange af dem. Dog er der nogle tasker, jeg bruger langt mere end andre, og dem jeg bruger allermest er mine skuldertasker. Jeg har oftest brug for en lille taske, jeg kan svinge over skulderen, inden jeg smutter ud af døren – en let og nem taske, hvor jeg hurtigt kan putte min telefon, nøgler, kort og en læbestift i. Mine større tasker gider jeg kun sjældent slæbe på, og dem får jeg brugt alt for lidt. 
For nylig kastede jeg et blik på den skuldertaske, jeg bruger oftest, og det fik mig til at undre mig en smule. For nøj, hvor var den brugt. Og slidt. Og grim. 
Det gik op for mig, at jeg virkelig trængte til en ny en af slagsen. Og med min fødselsdag ventende lige om hjørnet, synes jeg godt, jeg kunne retfærdiggøre det som en slags tidlig fødselsdagsgave til mig selv. Efter en masse research besluttede jeg mig for en taske og klikkede den hjem. 

Valget faldt på en smuk og tidsløs skuldertaske fra Saint Laurent. Sort og klassisk lammeskind kombineret med gulddetaljer og en sjov kvast, der tilføjer lidt mere særpræg til det hele. Det er noget af det smukkeste, jeg nogensinde har set.
Det er (selvfølgelig) et meget ekstravagant køb. Og det er også noget, jeg har brugt lang tid på at tænke over, udvælge og lægge lidt penge til side til. Men jeg er også af den overbevisning, at det er mere fornuftigt at investere i noget, man virkelig bliver glad for, end at suse ned i H&M og købe en erstatning, man hurtigt bliver træt af. Som mine søde kollega sagde: Det her er jo sådan en taske, man kan have hele livet. Og det har jeg selvfølgelig også tænkt mig.
Jeg er virkelig glad for mit nyeste taskekøb, og jeg glæder mig så meget til at svinge den over skulderen i hverdagen. Den er så smuk, så blød, i så god kvalitet og så klassisk. Ægte taskeluksus.

2 kommentarer:

  1. Ih! Hvor er den altså også bare sød og fin! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Rikke! Den er nemlig smadderfin – en tiltrængt opgradering fra min smadrede skuldertaske fra '07 :D

      Slet