søndag den 17. juli 2016

#rikkesballonfest

Det er sjovt, det der med fødselsdage. Da jeg var yngre, hadede jeg min fødselsdag og holdte aldrig fødselsdagsfest, for det var jo midt i ferien, og der var så mange, der var ude at rejse. Det matchede bare aldrig. 
Men her, i mine 20'ere, har jeg taget lidt revanche og holdt nogle smadderskønne fødselsdagsfester. Og jeg elsker det. Jeg elsker at invitere, planlægge menu og pynt og bruge en hel aften i selskab med mine bedste venner og veninder. Det er simpelthen så hyggeligt, og nogle af mine bedste minder kommer fra de fester.

I år var ingen undtagelse. I går havde jeg nemlig 10 af mine yndlingsmennesker på besøg for at spise, fejre og feste. Det var sådan en sjov aften, og jeg elskede hvert sekund. (Det som jeg kan huske, altså. Jeg blev ret fuld og har mistet de sidste to-tre timer i et sort hukommelseshul. Det irriterer mig faktisk lidt. Jeg vil gerne beholde det hele!)

Jeg landede i min seng klokken seks i morges efter den sjoveste fest og bytur. Det var herligt og absolut al roderiet i dag værd. 

 
Jeg eeelsker at pynte op! Der hang pomponer, vimpler og heliumfyldte balloner i stuen, og det hele var holdt i lyserødt og guld – også bordpynten, som jeg synes blev ret yndig.

I år havde jeg besluttet mig for at lave velkomstdrinks – og de smagte smaddergodt! Vi blandede en flaske vodka med to flasker hvidvin og smagte til med hyldeblomstsaftevand og danskvand. For smags og syns skyld puttede jeg også blåbær, citron og mynte i, og det så superfint ud. (Desværre led den flotte drikkedispenser en ret tragisk død senere på aftenen. Men sådan er der jo så meget.)

Menuen stod på byg-selv hot dogs med alverdens tilbehør. Nico havde lavet friturestegte løg, coleslaw, tzatziki og syltede rødløg – og så var der naturligvis også alt det traditionelle tilbehør. Det var så sindssygt lækkert!

Efter maden drak skålede vi i champagne og spiste chokoladeovertrukne jordbær. Jeg havde helt droppet desserten i år, fordi den så ofte bliver overflødig, når først folk har fået lidt at drikke. Løsningen blev derfor mere(!) at drikke, og det fungerede faktisk smadderfint.


Vi lyttede til fantastisk 90'er musik, dansede, grinede og skålede hele aftenen væk. Det var perfekt. <3

Jeg havde ret svært ved at finde den helt rigtige fødselsdagskjole (og havde egentligt købt en helt anden til anledningen), men endte i denne fine Ganni-sag. Den matchede næsten mit hår i den fine sølvagtige-farve, og jeg elskede de mange blonder ved halsen.

... Og jeg fik de mest betænksomme og skønne gaver med tilhørende kort og søde ord. Herunder bl.a. en Jane Austen-malebog (seriøst!), Mumi-krus, nye løbesokker, te, en bog om en biblioteksløve og en rimende hilsen. Det var så gennemført, og så sødt!


Ps: Der er, traditionen tro, flere billeder fra aftenen på Instagram under hashtagget #rikkesballonfest

Ingen kommentarer:

Send en kommentar