fredag den 25. august 2017

Grøn, grønnere, grønnest

Hvis man går gennem Odense gågade og ned til Munke Mose, følger en af de mindst trafikerede stier langs åen og går forbi løver, kameler og tigere bagved Odense Zoo, så kommer man til Fruens Bøge. En mærkværdig stille og helt vidunderlig del af Odense med fuglesang, træer, små bække og grønt så langt øjet rækker. Sidst jeg var der, havde nogen bygget et lille legehus ud af nedfaldne grene og hængt en lille løkke af træ op i en af de nærmeste trækroner. Det lignede næsten alfeværk.

Fruens Bøge er mit yndlingssted i Odense. Det er her, jeg går lange ture for at rense tanker og trække frisk luft. Det er her, jeg glemmer tid og sted, smartphones og deadlines. Og det er en stor del af, hvorfor jeg elsker Odense så højt. Der er så fint.

2 kommentarer: