mandag den 7. august 2017

Mandagsblues

Ak, hverdagsmandag. Så mødes vi igen. Efter en tre ugers intens, fantastisk og uforglemmelig sommerferie er du atter ankommet med forpligtigelser og tidlige morgener. Jeg har ikke frygtet dig – men jeg har heller ikke savnet dig. Det har jeg haft det for godt til. 
Og det er nok derfor, jeg nu er ramt af de klichéfyldte mandagsblues; for du markerer slutningen på noget, jeg godt kunne have brugt noget mere af. Stilhed. Fritid. Impulsivitet. Overskud. Og fleksibilitet. 
Men selv alverdens klager kan ikke jage dig på flugt; og derfor bekæmper jeg dig så godt, som jeg overhovedet kan. Med behageligt tøj, langsomme morgener, koppe med dampende drikke, Game of Thrones med verdens bedste kæreste, god mad og lidt syndig rosévin. Det er den eneste løsning, jeg har. Og den er heller ikke så ringe endda.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar