fredag den 22. september 2017

#Fredagsbog – uge 38

Jeg har de rareste planer for denne weekend. Om en time skal jeg mødes med verdens bedste Stine, og så skal vi se Odense Teaters opsætning af Macbeth. Det har jeg glædet mig til – især i så godt selskab.
I morgen har jeg planer om at gå en tur gennem skoven og nyde de begyndende efterårsfarver og faldende blade. Det skal nydes, mens man kan. Om aftenen skal Nico og jeg ud at spise og få et par farverige drinks i Storms Pakhus – og søndag lokker med godt vejr, så jeg overvejer en lang gåtur langs havnen og sen morgenmad på en af Odenses små caféer med mig selv og en god bog. Ah. Rarhed på rarhed på rarhed.

Og nu, fordriver jeg ventetiden på teaterstykket med at læse lidt. Jeg er ved at læse to bøger lige nu; en mærkværdig endnu-ikke-helt-god genfortælling af "Pride and Prejudice" og en kommende bog af komikeren Geo, som vi udgiver på arbejdet om lidt. Bogen handler om Geos kræftforløb – og om den tomme og bekymrende fornemmelse, ordet "rask" pludselig forlader en med. Det er virkelig tankevækkende læsning, og jeg kan nikke genkendende til et par anekdoter som pårørende til en nylig kræfthelbredt. Også selvom forløbet slet ikke er det samme.

Hvad læser du lige nu?

4 kommentarer:

  1. Det lyder som en herlig weekend, du har i vente!
    Jeg læser for tiden 3 bøger på én og samme tid: "North & South", "White Teeth" og "Out of Africa" - det er med tungen lige i munden :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har virkelig været herligt, ja! Fyldt med så megen hygge og lutter rare ting. I et tilpas sænket tempo. Jeg håber også, din weekend har været skøn!

      Og wauw, hele tre forskellige! Er det Gaskells 'North and South', du er ved at læse? Det er en af mine yndlingsbøger. Jeg skrev opgave om den engang. Så. god!

      Slet
  2. Så bliver det ikke meget bedre! Og jo tak - den fløj dog afsted :-)

    Ja, det er ikke sket før med tre forskellige. Måske jeg har taget munden for fuld?
    Jeps, det er Gaskells, og den har for alvor opslugt mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør de altid, gør de ikke? Suk. Tænker tit at weekend/hverdag-ratioen er alt for skæv ...

      Haha. Jeg læser ofte to bøger af gangen, men det ender altid med, at jeg bliver opslugt af en af bøgerne og så bare læser den færdig og vender tilbage til den anden derefter. Så, samtidig er måske så meget sagt ;-)

      Hvad Gaskell angår: Det forstår jeg godt. Det er sådan en vidunderlig bog!

      Slet