søndag den 24. september 2017

Lately ... #5

... Har jeg tømt endnu et eksemplar af min yndlingslæbestift og købt en ny. Det er nok det beauty-produkt, jeg slider mest på, når det kommer til stykket. Læbestiften hedder i øvrigt Myth og er fra MAC. Det er den perfekte nude læbestift. Jeg vender altid tilbage til den. 

... Har jeg genset min yndlingsfilm endnu engang. You've Got Mail er altså et lille mesterværk. Så fin en film – og så nostalgisk! Tænk, hvis man dengang havde anet, hvad mail-systemerne skulle føre til og erstattes af? Pyh.


... Er jeg stødt på de allerførste og spæde efterårstegn. Jeg har det meget ambivalent med efterårets kommen i år; på den ene side glæder jeg mig til striktrøjer og brændte farver, og på den anden side, synes jeg det er bunduretfærdigt, at efteråret dukker op, når der nærmest ingen sommer har været. Sådan er det vist bare i år.

... Er jeg vågnet op til det her syn. Jeg er ikke den store fan af festoprydning og klirrende tomme flasker (really, who is?), men jeg elsker at vågne, udhvilet og lidt ør, efter en god fest og gense latterlige videoer og mærkelige sms'er fra aftenen før. Vi har virkelig haft et par sjove aftener på det seneste – og dét er altså herligt. Især fordi oktober slet ikke giver tid til den slags. 

... Har jeg spist morgenmad med verdens bedste Rikke på Den lille smalle i Odense. Det var virkelig lækkert og tilpas simpelt. Et sted jeg afgjort vil vende tilbage til – og eventuelt bruge som arbejdssted også. 

... Da Rikke og jeg gik igennem Odense, kom vi tilfældigt forbi en vaskeægte julebutik. Dén havde jeg aldrig stødt på før; så skør og fin og fyldt med glaskugler, papirklip og julemænd.


... Er Nicos hjemmegroede krydderurter vokset helt absurd. Det har bl.a. betydet hjemmelavet pesto, basilikumolie, myntesirup og andre lækkerier.


... Har jeg nærmest levet i dette outfit. Så. Behageligt. Nico kalder det mit "rengøringskone-outfit". Nok mest på grund af hårbåndet, tror jeg? 

... Odense er skør sommetider. Da jeg gik en tur i min lokale park, Munke Mose, for nylig, stødte jeg på dette glasskab med tilfældige Harry Potter-inspirerede nipserier. Det skyldes nok bare, at Odense er ved at varme op til den årlige Harry Potter-festival – men med et skab midt ude i det rene ingenting? Dét havde jeg ikke lige set komme.

... I går var en af de smukkeste dage i lang tid. Jeg gik en 3-timers lang tur i skoven, kom hjem og spiste sen morgenmad med Nico og hyggede dagen væk med en god bog og en kop varm kakao. Om aftenen tog Nico og jeg på Storms Pakhus, Odenses nye Streetfood-hal og spiste fish 'n chips og drak gode mojitos. Mørket sænkede sig, imens vi sad og fik varmen med tæpper og bål og skålede imens. Så hyggeligt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar