fredag den 20. oktober 2017

E F T E R Å R S F E R I E

Jeg har arbejdet i bogbranchen i tre år nu, og efterårstravlheden kommer stadig bag på mig. Tempoet stiger allerede i august, når man vender tilbage fra en doven sommerferie. Udgivelserne stiger og stiger i antal og i hyppighed. Hver tredje dag udkommer en ny bog, som (naturligvis) skal markedsføres og være en del af mine arbejdsplaner. Og pludselig er det hver anden dag. Og så, i midten af oktober, udkommer der en ny bog hver dag. Og sådan bliver det ved; op og op i tempo, indtil den første uge i november og dermed BogForum. Det hele kulminerer i en weekend fyldt med forfatterinterviews, baglokalesnak, bogopsætteri, faren rundt med Instagram-app'en åben og klik-klik-klik. Det er sjovt, men det er også afsindigt hektisk. Og efterårsmånederne er hårde.
Derfor er det vidunderligt at kunne sætte verden på pause for en stund. Jeg har foræret mig selv en uges efterårsferie, og den begynder i dag. Og jeg har så skønne ting på tapetet; ud at spise med Nico i morgen, en frisørtid på mandag, et Jyllandsbesøg på tirsdag, og en London-tur fra onsdag til søndag. Lutter rarhed og gode stunder forude. Og åh, hvor er det tiltrængt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar