onsdag den 4. oktober 2017

Efterårsproviant;

Jeg har sådan en upraktisk trang til at shoppe for tiden. Upraktisk, fordi jeg er ved at spare op til min kommende London-tur og fordi, jeg egentligt slet ikke mangler noget som sådan. Jeg tror i virkeligheden blot, jeg er påvirket af årstidens skiften og det tilhørende farveskema, og jeg derfor craver bordeaux bluser, bløde striktrøjer og fine kraver.
Og jeg har givet en smule efter for min hyggetrang; mit klædeskab er fornyet med lidt nyt (og blødt) strik, min bogreol har fået selskab af en fin bog med Marie Antoinette og Grev Fersens brevudvekslinger og en ny dåse med Perch's fantastiske brombær-te står pludselig på min køkkenhylde.
Jeg kalder det en moderat portion af efterårsproviant; for, helt ærligt. Det er jo umuligt at overleve efteråret uden en ny strik til de kolde dage, en ny bog til de stille stunder og en ny te-variant til at varme sig på. Er det ikke? Det bilder jeg i hvert fald mig selv ind.

(Og så snakker vi slet ikke om det nye Disney-puslespil, jeg har foræret mig selv, den skøre kattekop eller de mange nye pandebånd, der pludselig flyder over det hele ...)


5 kommentarer:

  1. Åhh - hvor er den fine grå (bluse?) fra? Den er da så fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk en kjole! Og den er simpelthen bare fra H&M, af alle steder :)

      Slet
    2. Aha - og tak for svar! Måske den skal klikkes hjem :-)

      Slet
  2. Den krave er simpelthen så fin på trøjen dér - den ville være så HP-fin at vifte med et par ankelstøvler og et lunt, blødt halstørklæde i Londons gader. Ergo måtte den da klart købes inden sådan en tur :p
    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Og du har helt ret! Jeg kan lige se det for mig. De ting passer altså perfekt sammen!

      (I øvrigt kommer hele turen til at gå op i HP ... Hvad ellers, nu man er i London?)

      Slet