lørdag den 14. oktober 2017

Rikke Møller og den evindelige jagt på den perfekte nude læbestift

Hej, jeg hedder Rikke Møller, og jeg er afhængig af nude læbestift.

Det startede, da jeg var helt purung teenager i 00'erne. Der herskede mange tvivlsomme make up-trends dengang, og ud over overplukkede øjenbryn, smokey eyes og voldsomme mængder selvbruner, var hudfarvede læber det helt store hit. Selv, dækkede jeg mine læber med concealer og synes, jeg så eddersmart ud. Selvom et tilbageblik viser, jeg tog grueligt fejl.
Jeg brugte faktisk concealer-tricket i mange år, og var frustreret over, der ikke fandtes en læbestift i netop dén lyserøde-nude nuance, jeg ledte efter. Jeg købte og prøvede så mange læbestifter, men de var allesammen lige en tone for orange, for ferskenfarvede eller for brune til, at jeg synes det fungerede.
Det tog mange år og mange forsøg, men så fandt jeg den. Myth fra MAC. Den perfekte nude læbestift med lyserøde/mildt orange undertoner. Jeg stødte på den i 2010 og har brugt den lige siden. Uanset havd jeg prøver, vender jeg tilbage til den. For at bruge et fortærsket og lettere latterligt udtryk: den er en del af mit signature look.
Jeg eksperimenterer dog stadig. Leger med farver og nuancer og rammer (stadig) ved siden af med lidt-for-orange og lidt-for-lyserøde toner. Når alle mine læbestifter står på rad og række ved siden af hinanden, er det grænsende til det komiske, hvor meget de ligner hinanden. Og hvor forskellige de alligevel er. 


6 kommentarer:

  1. Jeg bliver ved med selv at føje til min egen samling, fordi læbestifter er en af livets små glæder. Hvis du er nysgerrig efter at afprøve flere nude læbestifter, kan jeg varmt anbefale farven "Honey" fra Smashbox. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig! Og tak for tippet, søde Andra! <3 Den må jeg få fingrene i!

      Slet
  2. Baby (sheer) fra make up store ee heller ikke dum :) Måske en tand for brunlig... men prøv den alligevel. Om ikke andet kan den kun klæde samlingen 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, tak for tippet! Den må jeg se nærmere på.

      Slet