onsdag den 1. november 2017

Hello November!

Tiden flyver. Det er en kliché, men det er en kliché af en grund. Det føles som om, oktober startede for et splitsekund siden. Og nu er vi så allerede i november.

Men heldigvis har oktober været ufatteligt god ved mig. Så fyldt med glade øjeblikke og store oplevelser: et spontant besøg i Jylland hos mine forældre, dinnerdates med Nico, hyggelige kaffeaftaler og andre påfund med mine veninder – og selvfølgelig, en uges efterårsferie og en tur til London. Bedre bliver det vist ikke.

Oktober har sat barren højt, og jeg tror, november får svært ved at konkurrere med den. Det er vist også sådan, det plejer at være. Jeg har aldrig haft megen tiltro til november; det er sådan en fjollet midt-imellem-måned. Ikke rigtigt efterår, men heller ikke vinter. En traditionsløs og lang måned med nøgne grene og gråvejr. Og ikke helt jul endnu.
Men, julen kommer! Og indtil da vil jeg prøve at se, om jeg kan presse lidt rarhed ud af novembers gråvejrsdage ... 

I denne november vil jeg:
  • ... ikke (eller næsten ikke) bruge penge. Jeg brugte alt for mange penge i London i oktober. Det var vist også ganske forudsigeligt.
  • ... tage til Bogforum med arbejdet og nyde tre hektiske, vanvittige og helt vidunderlige dage i bøgernes tegn. Det kommer til at være en travl, men også helt fantastisk oplevelse. Som sædvanlig. 
  • ... læse et eller andet dystert og fuldstændig efterårsagtigt. Måske The Mysteries of Udolpho af Ann Radcliffe? Den har jeg haft stående så længe. 
  • ... gøre alvor af noget jeg har talt om længe og huske at få taget det ingefærshot og spist de vitaminpiller hver morgen. Det kan jo ikke skade, vel?
  • ... holde et vaskeægte Jane Austen-filmmarathon med Mette. Orv, det bliver hyggeligt!
  • ... sortere mine mange (fine og sjove) polaroidfotografier og få dem sat i det fotoalbum, jeg lige har købt til formålet. 
  • ... se Oliver Twist på Odense Teater med verdens bedste teaterbuddy, Stine
  • ... spise belgiske vafler og drikke varm kakao på Vaffelbageriet i Odense.
  • ... skrive min juleønskeliste i god tid (min mor er allerede begyndt at spørge efter en!)
  • ... smutte i biografen med Nico for at se Mordet i Orientekspressen og eventuelt også læse bogen af samme navn inden da. Det har jeg nemlig aldrig fået gjort.
  • ... trodse regn og slud og fortsætte de gode løbevaner. Det er så rart endelig at være inde i rytmen igen! 
  • ... lade være med at brokke mig over det tidlige mørke og i stedet nyde anledningen til at tænde stearinlys og sprede hygge.
  • ... bruge den sidste søndag i november på at pynte op til jul. Jeg glæder mig allerede til at juleficere vores lille hjem. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar