mandag den 1. januar 2018

Godt nytår!

Og så gik dét år. Og på en eller anden mystisk og uigennemskuelig måde blev det tid til at byde et nyt år velkommen. For mit vedkommende er et nyt år en naturlig pauseknap; en mulighed for at selvransage og reflektere, altimens man stiller sig selv store spørgsmål om livsglæde og om livsværdier i det hele taget. Det er sårbart, bittersødt og uhyre fint. Og så svært at forklare.

Men, nytår er også en anledning til fest. I hvert fald for mig. Det er efterhånden gået op for mig, at der findes tusindvis af forskellige måder at fejre (eller ikke fejre) nytår på, men for nu er jeg glad for den mere traditionelle opskrift; en lejlighed fyldt med gode venner, serpentiner og bordbomber i massevis, fantastisk mad og champagne, vin og drinks. Jeg bliver altid så rørt, når klokken slår tolv, og jeg befinder mig i et rum, der eksploderer i kærlighed, kys og kram og et flerstemmigt udbrud af "Godt nytår" overalt. Jeg kan slet ikke forestille mig en bedre start på det nye år. 

I år var Nico og jeg atter værter til årets nytårsfest. Vi havde inviteret 11 af vores skønneste venner og fyldt lejligheden med glimmer og konfetti (som jeg helt sikkert vil finde spor af helt indtil næste nytår). Nico og hans søster stod for maden, og de tryllede en fantastisk forretstallerken frem, og en hovedret bestående af Beef Wellington, Pommes Anna, portvinssauce og rodfrugter. Til dessert havde vi i fællesskab lavet brownies toppet med jordbær og chokolademousse (og vi havde et sandt Bagedyst-øjeblik, da moussen ikke ville sætte sig. Haha!).
Vi havde sådan en sjov og hyggelig aften med Dronninge-bingo, et grineflip der fik mig til at glide under bordet i latterkramper, høj 90'er musik, vildfarne stjernekastere, knallertkrig, Shot Pong, et smadret champagneglas og skøre nytårshatte en masse. Det var simpelthen sådan en god aften. Og da klokken slog tolv og det nye år begyndte, følte jeg mig så taknemmelig og lykkelig over at have så gode mennesker omkring mig.

Jeg håber, I alle er kommet godt ind i 2018 og at I også havde en fantastisk aften. Uanset hvordan og med hvem, I valgte at tilbringe den. 
Herhjemme er vi voldsomt tømmermændsramte i dag, og har kun begivet os ud af døren for at hente mad på Bone's. Ellers har vi blot bingewatchet The Crown og ignoreret konfettimassakren i stuen. Det må klares i morgen, i stedet ... 


2 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne billeder! Det ligner, at I kom godt ind i det nye år <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, yndlingsriksen! Og det gjorde vi bestemt. Det håber jeg også, I gjorde. <3

      Slet