onsdag den 14. februar 2018

Et smut til Jylland

... I søndags tog jeg til Nordjylland for at fejre verdens bedste Gitte og hendes graviditet med et babyshower. Det sneede voldsomt og var i bund og grund en forfærdelig dag at rejse på – men formålet kunne ikke være bedre. For selvom jeg har det meget blandet med det amerikaniserede fænomen, så synes jeg, der er noget fint over at samles for at fejre en veninde, der står overfor en af livets helt store milepæle. Det er jo aldrig en dårlig ting at fejre glæden i livet. Og at gøre en, man holder af, glad. Med amerikansk inspiration eller ej. 
Og det var en vildt hyggelig dag med højt humør. Som det altid er i Gittes selskab. Vi mødtes hjemme hos hendes forældre, som bor på den hyggeligste gård, og alle havde en lille tjans, de havde stået for. Selvom jeg normalt plejer at stå for pynt (haha), stod jeg denne gang for underholdning og havde sammen en af Gittes andre veninder sammensat en lille quiz med alt fra emoji-gætteri til børnebilleder af Frida Kahlo og klassisk mavemåleri. Så sjovt – både at arrangere og klippe-klistre, men også at lege med de andre.
I gave gav jeg Gitte lidt Harry Potter-babytøj (se lige den natdragt! Så fin!) og en sød lille Jellycat-kanin (som seriøst er så blød, jeg næsten ønsker mig en selv. Bare til mig. Er det underligt?) og ellers en masse kram og lykønsker for fremtiden. Som jeg er sikker på bliver ganske lys og lykkelig. 

... Efter en hyggelig dag vendte jeg snuden mod Esbjerg og mine forældre. Ikke fordi det egentligt gav særligt meget mening afstandsmæssigt, men fordi jeg alligevel var på farten og havde tiden. Og det var simpelthen så dejligt med et besøg derhjemme. Som jeg stadig kalder det, selv efter så mange år med bopæl et andet sted.
Der er en særlig ro hjemme ved mine forældre. Denne gang faldt jeg i søvn til lyden af Rasmus' spinden, min mor og jeg tog til Blåvand for at sidde og stirre lidt ud over vandet, min lillebror kiggede forbi og fortalte om sin nylige tur til Marokko, jeg så film og spiste julesliksrester med min mor og hendes mand, og så fik jeg også læst lidt i "Odinsbarn" og nusset med legesyge Dinah, imens min mor arbejdede og holdte møder. Ah. Så hyggeligt. Så hjemligt. Og så fuldstændig tiltrængt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar